Analiza roli gazet samorządowych w okresie sprawowania władzy i podczas kampanii wyborczej

Ładowanie...
Miniatura
Data wydania
2016
Tytuł czasopisma
ISSN
1898-3529
eISSN
Tytuł tomu
ISBN
eISBN
Wydawca
Wydawnictwo Naukowe Scholar
Abstrakt
Gazety samorządowe są wydawane bezpośrednio przez urzędy miasta albo przez powoływane w tym celu spół- ki miejskie. Artykuł poświęcony został analizie roli, jaką odgrywają gazety samorządowe w okresie sprawowania mandatu przez prezydenta miasta na prawach powiatu oraz w okresie trwania kampanii wyborczej. W tekście omó- wiono wyniki badań porównawczych treści gazet samorządowych wydawanych w roku 2013 i 2014 (podczas ostat- niej kampanii wyborczej). Na potrzeby badań przeprowadzono także wywiady standaryzowane z redaktorami wy- branych mediów. Ważnym wnioskiem płynącym z badań jest ustalenie, że informacje udostępniane w mediach samorządowych nie zawsze spełniają standardy rzetelności i obiektywizmu dziennikarskiego, stosowane są zarówno elementy pro- pagandy, jak i reklamy natywnej. Dokonana analiza stanowi wkład w toczącą się od wielu lat dyskusję o potrzebie istnienia mediów wydawanych przez władze samorządowe.
Municipal newspapers are published directly by city halls or by municipal companies established especially for this purpose. The paper is devoted to an analysis of the role played by such newspapers in a city with poviat rights during a mayor’s term in office and during an election campaign. The text presents the results of comparative research of the content of municipal newspapers issued in the years 2013 and 2014 (during the last election campaign). Standardized interviews have also been made with editors of selected media for the purposes of the research. The main research findings include the role that local-government papers play during a mayor’s term in office and the ways they change their role in the election campaigns of current mayors of cities with poviat rights, and the way the space for public debate is shaped on the local level. An important conclusion from the research is that information published in local-government media is not always reliable and objective, and that elements of propaganda and native advertising are used in them. The analysis provides input into the discussion on the need for media published by the local government that has been carried out for many years.
Opis
Artykuł recenzowany / peer-reviewed article
Słowa kluczowe
Źródło
Zarządzanie Publiczne 2016, nr 2, s. 70-84.
Licencja powiązana z tą pozycją
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska