Pedagogiczne i społeczne wsparcie uzdolnionych dzieci i młodzieży. 2
Житнік, Тетяна; Лемко, Галина; Караваєва, Віра; Борисенко, Дар’я; Бочарова, Олена; Бердник, Ганна; Тепла, Марія; Татьянчиков, Андрій; Половина, Галина; Голоденко, Сергій; Pufal-Struzik, Irena; Кокоріна, Людмила; Бутенко, Ганна; Алфімов, Дмитро; Grzesiak, Krystyna; Bercal, Ewelina; Olearczyk, Teresa; Misiuk, Agnieszka; Giza, Teresa; Pasich, Lidia; Давидчук, Вікторія; Кулик, Іванна; Lipińska, Marzena; Skulicz, Danuta; Жизномірська, Оксана; Татьянчикова, Ірина; Кислицька, Тетяна; Протас, Оксана; Літовка, Олена; Грибан, Ірина; Бобак, Оксана; Алфімов, Валентин; Szewczyk, Agnieszka; Kožuh, Anna; Gątarska, Elżbieta; Gątarska, Elżbieta; Aksman, Joanna; Санжарова, Галина; Тимофій, Уляна
- Alternative title:
- Pedagogìčna ta suspìl'na pìdtrimka obdarovanih dìtej i molodì. 2
- Issue date
- 2013
- Publisher
-
Oficyna Wydawnicza AFM
- ISBN
-
978-83-7571-261-2
- Subjects
- Edukacja; Pedagogika; Psychologia
- Keywords
- art; creative activity; children; picture; painting; drawing; child; family; educational estabilishments; gifted children; education; upbringing; talent; personality; giftedness; creative potential; creativity; individuality; intellect; adaptation; creative work; youth; pupils; selfawareness; Spain; leader qualities; continuous education; primary school; motivation; genius; teacher; child care; patience; knowledge; socialization; parents; development; prenatal development; creative thinking; professional training; professional exhaustion; pedeutology; educational environment; Ukraine; Poland
Abstract
Publikacja, którą Państwu przedstawiamy stanowi kolejne, drugie z kolei kompendium
wiedzy oparte na badaniach i doświadczeniach naukowych polskich i ukraińskich naukowców.
Pierwsza część publikacji została wydana w 2010 roku i ukazywała chęć rozwinięcia
tematu wsparcia dziecka i młodzieży zdolnej przedstawionego w badaniach
europejskiej sieci Eurydyce. Badania te ukazały się w 2008 roku i dotyczyły ustalenia
terminologii tego problemu, ustalenia specjalnych rozwiązań edukacyjnych i ich rodzajów
oraz kwestii kształcenia i dokształcania nauczycieli do pracy z uczniami zdolnymi/
utalentowanymi.
Description
Praca recenzowana / Peer-reviewed paper
Files in this item
Collections
The following license files are associated with this item:
Except where otherwise noted, this item's Creative Commons license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Zarządzanie w sektorze gospodarki kreatywnej (added: 2019-06-06)
Mirski, Andrzej (Oficyna Wydawnicza AFM, 2012)Fundamental to an understanding of the creative economy – what it comprises and how it functions in the economies of both developed and developing countries – are the concepts of “cultural industries” and “creative ... -
Edukacja STEM na przykładzie warsztatów programu “Fizyka dla Smyka” realizowanych w Niepublicznym Przedszkolu Artystyczno-Językowym Hippo Art w Wieliczce. Raport z badań (added: 2020-10-09)
Kranc, Michał (Akademia Ignatianum w Krakowie, 2019)W niniejszym artykule zaprezentowano wyniki badań mające na celu rozpoznanie i opisanie przejawów stymulowania twórczej aktywności dzieci w wieku przedszkolnym. Są one adresatami programu „Fizyka dla smyka”, realizowanego ... -
Kreatywność jako niezbędny element kompetencji nauczyciela w edukacji alternatywnej (added: 2017-09-17)
Kožuh, Anna (Oficyna Wydawnicza AFM, 2016)The author of the article raises the issue of alternative education, which in recent years has become a thoroughly planned offer, implemented more efficiently and evaluated in greater depth. One of the basic signs of ...