Procedury opiniowania kierunkowych efektów kształcenia przez studentów
- Issue date
- 2013
- Publisher
-
Oficyna Wydawnicza AFM
- Source
-
W: Krajowe Ramy Kwalifikacji. Biurokratyczna konieczność czy szansa na poprawę jakości kształcenia w uczelniach?. (red.) Maria Kapiszewska. Kraków: Oficyna Wydawnicza AFM, 2013, s. 83-94..
- ISBN
-
978-83-7571-250-6
- Subjects
- Edukacja; Pedagogika
- Keywords
- program kształcenia; efekty kształcenia; badanie opinii; ankieta; studenci; Krajowe Ramy Kwalifikacji (KRK); szkolnictwo wyższe; macierz powiązań; jakość kształcenia
Abstract
Jednym z wymogów wdrożenia nowych programów kształcenia jest zasięganie opinii interesariuszy (studentów i pracodawców) na temat przydatności i poprawności kierunkowych efektów kształcenia założonych w programie studiów. Poniżej przedstawia się metody i narzędzia pozyskiwania opinii studenckich oraz generowanie na ich podstawie macierzy danych, stanowiących podstawę przeprowadzania analiz. Rozważania dotyczą opinii studenckich zebranych na wybranym kierunku i poziomie studiów (Zarządzanie, studia licencjackie). Ankietyzacja miała charakter pilotażowy i ukierunkowana była na weryfikację procedur pozyskiwania danych oraz identyfikację zagrożeń w zakresie rzetelności i wiarygodności uzyskiwanych opinii.
Description
Praca recenzowana / peer-reviewed paper
Files in this item
Collections
The following license files are associated with this item: