• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login / Register
View Item 
  •   eRIKA Repository - Home
  • 1. Artykuły / Articles
  • 1.2 Artykuły z wydawnictw zewnętrznych
  • View Item
  •   eRIKA Repository - Home
  • 1. Artykuły / Articles
  • 1.2 Artykuły z wydawnictw zewnętrznych
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • Information
    • About
    • Regulations
    • Security policy
  • For authors
    • Submitting instructions
    • Legal issues
    • Check publisher's policy
  • My Account
    • Submit
    • Register
    • Login
  • Help
    • FAQ
    • Dictionary
  • Contact

Application of social media in political communication of local leaders in election processes (on the example of Facebook’s use by mayors of voivodship cities in Poland in the 2010 election campaign)

Piechota, Grażyna
Alternative title:
Zastosowanie mediów społecznych w komunikowaniu politycznym lokalnych przywódców w ramach procesów wyborczych (na przykładzie wykorzystania Facebooka przez prezydentów miast wojewódzkich w Polsce w kampanii wyborczej w 2010 r.)
Issue date
2011-12
Publisher
Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Source
Central European Political Studies 2011, nr 4, s. 99-119.
ISSN
1731-7517
Subjects
Komunikacja społeczna; Politologia; Socjologia
Keywords
political communication; Facebook; social media; local leaders; election campaign; komunikacja polityczna; kampania wyborcza; media społeczne
URI
http://hdl.handle.net/11315/553
Abstract
Wykorzystanie w procesach komunikacji politycznej serwisów społecznościowych (in. mediów społecznych) należy do wciąż nowych zjawisk, których rola jednak rośnie. Idea wykorzystania nowych mediów w komunikacji politycznej, to idea budowania płaszczyzny do interaktywnego dialogu, którego celem jest nie tylko informowanie otoczenia, ale także aktywizowanie go do prowadzenia debaty, zwłaszcza w aspekcie lokalnym. Opisane w artykule wykorzystanie Facebooka (najpopularniejszego zarówno na świecie – ok. 600 mln użytkowników, jak i w Polsce-ponad 5 mln użytkowników) serwisu społecznego w komunikacji politycznej, którą prowadzą lokalni liderzy – prezydenci miast wojewódzkich w Polsce, stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób z tego narzędzia korzystają liderzy lokalni w okresie kampanii wyborczej oraz podczas sprawowania mandatu. Dane pozyskane w badaniu potwierdzaj ą ogólne tendencje, iż media społecznościowe stanowią nowe narzędzie, ale zarazem kreują nową płaszczyznę do publicznej debaty. Ich efektywne wykorzystanie wymaga jednak zmian postaw tak wśród samych polityków, poprzez wykorzystywanie procesów komunikacji do prowadzenia dialogu z otoczeniem a nie tylko jednostronnego nadawania komunikatów, jak i obywateli, którzy powinni wykorzystywać te media do angażowania się w realizację zadań publicznych. Istotnym w badanym kontekście jest szukanie zależności pomiędzy aktywnością lokalnego lidera w mediach społecznościowych a uzyskiwanym poparciem wyborczym oraz wykorzystywaniem nowych mediów do debaty z otoczeniem w okresie sprawowania kadencji oraz podczas kampanii wyborczej.
Description
Artykuł recenzowany / peer-reviewed article
Show full item record
Files in this item
Thumbnail
Name:
Application_of_social_media_in ...
Size
347.3Kb
Format
PDF
Description
wyniki badań
View/Open
Collections
  • 1.2 Artykuły z wydawnictw zewnętrznych

The following license files are associated with this item:

Licencja instytucjonalna
Except where otherwise noted, this item's license is described as institutional license.

DSpace software copyright © 2002-2013  Duraspace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Advanced Search

Browse

All of RepositoryCommunities & Collectionsby Issue Dateby Authorsby Titlesby Keywordsby Subjectsby Submit Dateby Item Typesby License TypesThis Collectionby Issue Dateby Authorsby Titlesby Keywordsby Subjectsby Submit Dateby Item Typesby License Types

Statistics

View Usage Statistics
Items archived: 28922
Total downloads: 6881778
Authors: 26386
View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2013  Duraspace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV