Show simple item record

Uwarunkowania procesu zarządzania strategicznego : modele, strategie, informacja

dc.contributor.authorGalata, Stanisław
dc.date.accessioned2020-03-30T09:37:03Z
dc.date.available2020-03-30T09:37:03Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.isbn83-916758-3-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11315/28135
dc.description.abstractZe wstępu: "Silę każdej organizacji determinują z jednej strony warunki, w których funkcjonuje (czas, miejsce, zasoby), z drugiej zaś jej możliwości i umiejętności wpływania na kształtowanie rzeczywistości. Pojawia się pytanie, jakim problemom będzie musiała sprostać ludzkość w bliższej i dalszej przyszłości i jak dalece będą się one różnić od znanych dotychczas. Obecne tempo i charakter zmian otaczającej nas rzeczywistości są nieporównywalnie szybsze i gwałtowniejsze od tych, które zachodziły w historii ludzkości. A. Toffler [60, s. 20-22], analizując rozwój społeczeństw na przestrzeni dziejów od dających się określić początków ich organizowania się aż do czasów współczesnych, podzielił ostatnie 50 tysięcy lat istnienia ludzi na Ziemi na okresy odpowiadające życiu jednego pokolenia i otrzymał około 800 takich okresów, z których aż 650 ludzkość spędziła w jaskiniach. Dopiero w ostatnich 70 okresach pismo umożliwiło komunikowanie się między pokoleniami, a przez zaledwie 6 dysponowano drukiem. W ostatnich czterech nauczono się precyzyjnie mierzyć czas, a w dwóch w powszechnym użyciu jest silnik elektryczny. 80-90% osiągnięć nauki przypada na okres życia jednego pokolenia. W tym to pokoleniu odnotowuje się najbardziej znaczące osiągnięcia w podstawowych dziedzinach egzystencji ludzkiej."(...)pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherOficyna Wydawnicza AFMpl
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectzarządzanie strategicznepl
dc.subjectpojęcie strategiipl
dc.subjectstrategie ogólnepl
dc.subjectstrategie funkcjonalnepl
dc.subjectstrategia globalnapl
dc.subjectetyka w zarządzaniu działalnością zorganizowanąpl
dc.subjectinformacja ekonomicznapl
dc.subjectmodele opracowywania informacji ekonomicznejpl
dc.subject.otherZarządzanie i marketingpl
dc.titleUwarunkowania procesu zarządzania strategicznego : modele, strategie, informacjapl
dc.typeKsiążka


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's Creative Commons license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska