Rozwój międzynarodowych sieci handlowych jako przejaw internacjonalizacji w sferze dystrybucji

Ładowanie...
Miniatura
Data wydania
Tytuł czasopisma
ISSN
eISSN
Tytuł tomu
ISBN
eISBN
Wydawca
Abstrakt
Ze wstępu: "Powstawanie, rozwój i ekspansja międzynarodowych przedsiębiorstw, tworzących sieci supermarketów, hipermarketów bądź też sklepów dyskontowych przyczyniły się w znaczący sposób do rozwoju i zmian w sferze dystrybucji. „Wejście międzynarodowych sieci handlowych przyniosło dla krajów przyjmujących szereg innowacji o różnym charakterze, jak również spowodowało znaczny wzrost wartości inwestycji w tych krajach. Znacząca zmianą były przede wszystkim wprowadzone, nowe zasady kształtowania relacji z dostawcami i klientami. Procesowi umiędzynarodowienia zazwyczaj towarzyszą istotne zmiany w sferze dystrybucji. Ekspansja zagranicznych przedsiębiorstw, w szczególności sieci handlowych, powoduje, iż na danym rynku rozszerza się krąg konkurentów. W tym względzie istotnym staje się wybór odpowiedniej strategii, która okaże się pomocna w realizacji założonych celów. Można stwierdzić, iż najczęściej konkurencja wiąże się z umiędzynarodowieniem działalności gospodarczej, a przyszłość firmy uzależniona jest od ich wzajemnego oddziaływania (zachowań przedsiębiorstwa na obcym rynku, oczekiwań klientów i działań konkurencji). Celem niniejszej pracy jest przedstawienie pozycji międzynarodowych sieci handlowych w sferze dystrybucji, ich rozwoju na rynkach zagranicznych (w szczególności na rynku polskim), jak również dokonanie przeglądu strategii, które towarzyszą przedsiębiorstwu w momencie „wejścia” na nowe rynki. "(...)
Opis
Słowa kluczowe
Źródło
Licencja powiązana z tą pozycją
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska