Mechanizm finansowania prezydenckich kampanii wyborczych w Stanach Zjednoczonych Ameryki
- Data wydania
- 2008
- Wydawca
-
Oficyna Wydawnicza AFM
- Źródło
-
Krakowskie Studia Międzynarodowe 2008, nr 3, s. 115-135.
- ISSN
-
1733-2680
Abstrakt
Uwagi wstępne: "Stanowisko prezydenta Stanów Zjednoczonych Ameryki ma unikalny charakter we
współczesnym świecie, który wynika z międzynarodowej roli i znaczenia Stanów
Zjednoczonych jako jedynego globalnego mocarstwa światowego oraz szerokich
kompetencji konstytucyjnych mu przypisanych w ustroju federalnym USA . Walka
wyborcza o urząd prezydenta wywołuje ogromne zainteresowania zarówno amerykańskiej,
jak i światowej opinii publicznej.
Większość obserwatorów koncentruje się jednak przede wszystkim na sylwetkach
kandydatów i ich programach wyborczych. Mniejszą uwagę poświęca się
aspektom prawno-finansowym prowadzenia prezydenckich kampanii wyborczych
i roli, jaką odgrywają w nich pieniądze. Bez ich analizy obraz prezydenckich kampanii
wyborczych jest niepełny, ponieważ nie wyjaśnia złożonych przyczyn zwycięstwa
lub porażki konkretnego kandydata."(...)
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: