Mechanizm finansowania prezydenckich kampanii wyborczych w Stanach Zjednoczonych Ameryki
- Issue date
- 2008
- Publisher
-
Oficyna Wydawnicza AFM
- Source
-
Krakowskie Studia Międzynarodowe 2008, nr 3, s. 115-135.
- ISSN
-
1733-2680
- Subjects
- Ekonomia; Kulturoznawstwo; Politologia; Stosunki międzynarodowe
Abstract
Uwagi wstępne: "Stanowisko prezydenta Stanów Zjednoczonych Ameryki ma unikalny charakter we
współczesnym świecie, który wynika z międzynarodowej roli i znaczenia Stanów
Zjednoczonych jako jedynego globalnego mocarstwa światowego oraz szerokich
kompetencji konstytucyjnych mu przypisanych w ustroju federalnym USA . Walka
wyborcza o urząd prezydenta wywołuje ogromne zainteresowania zarówno amerykańskiej,
jak i światowej opinii publicznej.
Większość obserwatorów koncentruje się jednak przede wszystkim na sylwetkach
kandydatów i ich programach wyborczych. Mniejszą uwagę poświęca się
aspektom prawno-finansowym prowadzenia prezydenckich kampanii wyborczych
i roli, jaką odgrywają w nich pieniądze. Bez ich analizy obraz prezydenckich kampanii
wyborczych jest niepełny, ponieważ nie wyjaśnia złożonych przyczyn zwycięstwa
lub porażki konkretnego kandydata."(...)
Files in this item
Collections
The following license files are associated with this item: