Państwo i Społeczeństwo 2018, nr 1 (XVIII) : Teoretyczne i praktyczne aspekty grywalizacji
Aksman, Joanna; Bierówka, Joanna; Rokicki, Jarosław; Christ, Magdalena; Nowak, Alina; Trzcionka, Magdalena; Trębińska-Szumigraj, Ewa; du Vall, Marta; Bajgier-Kowalska, Małgorzata; Tracz, Mariola; Uliszak, Radosław; Gibek, Katarzyna; Losa-Jonczyk, Anna; Kliś, Maria; Uhma, Piotr; Mikulski, Lech; Baran, Dariusz
- Data wydania
- 2018
- Wydawca
-
Oficyna Wydawnicza AFM
- ISSN
-
1643-8299
- Słowa kluczowe
- epistemologia; kultura; zabawa; etyka; grywalizacja; urzeczowienie; mistyfikacja; motywacja; edukacja wczesnoszkolna; gry i zabawy; student pedagogiki; innowacje edukacyjne; inicjatywy studenckie; poradnictwo; edukacja studentów; badania w działaniu; użytkownicy Internetu; pokolenia; zaangażowanie; organizacje pozarządowe; gra Ingress; obiekty zabytkowe; przestrzeń wirtualna; gamifikacja; zadowolenie z pracy; motywacja pracowników; zaangażowanie pracowników; wizerunek; media
Abstrakt
Tom, który oddajemy do rąk Szanownych Czytelników, składa się z ośmiu tekstów skoncentrowanych wokół tematyki grywalizacji. Zagadnienie to wydaje się szczególnie interesujące i aktualne w obliczu specyfiki współczesnego społeczeństwa, w którym zasobem szczególnie pożądanym jest uwaga i zaangażowanie. Dotyczy to wielu kontekstów życia człowieka, między innymi edukacyjnego, rynkowego, medialnego, ale także zarządzania czy sfery spędzania wolnego czasu. W tych i innych dziedzinach coraz częściej wykorzystuje się potencjał, który istnieje w mechanizmach leżących u podstaw gier. Zjawisko to nie jest jednak nowe. Warto sięgnąć do koncepcji poświęconych zabawie, grze, odgrywaniu, nie tylko po to, aby działania grywalizacyjne uczynić skuteczniejszymi. Warto pochylić się nad moralnymi aspektami tego typu oddziaływań, które mogą wszakże nosić znamiona manipulacji.
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: