Analysis of Language Needs for Effective ESP Syllabus Development
- Tytuł równoległy:
- Analiza potrzeb językowych w trakcie tworzenia skutecznego programu nauczania języka angielskiego do celów zawodowych
- Data wydania
- 2016
- Wydawca
-
Oficyna Wydawnicza AFM
- Źródło
-
Państwo i Społeczeństwo 2016 (XVI), nr 2, s. 131-142.
- ISSN
-
1643-8299
- Tematy
- Edukacja
- Słowa kluczowe
- język angielski dla celów zawodowych (ESP); potrzeby studentów; ESP syllabus; language education
Abstrakt
Ukraiński Uniwersytet Katolicki, w celu podwyższenia poziomu zawodowego i akademickiego
studentów studiów magisterskich Wydziału Pedagogiki Społecznej, prowadzi
kurs języka angielskiego do celów zawodowych. Opracowanie skutecznego programu
edukacyjnego rozpoczyna się od analizy potrzeb językowych studentów, na podstawie
wywiadów i ewidencjonowania obserwacji, umożliwiających ustalenie niezbędnych dla
nich umiejętności w zakresie rozumienia, stosowania oraz przedstawienia informacji zawodowej.
Zadanie nauczyciela polega na udostępnieniu studentom koniecznych narzędzi,
parametrów oraz zasad prowadzenia kursu, a także na nadaniu studentom, posiadającym
bardziej gruntowną, niż on, wiedzę dotyczącą swojego przedmiotu, możliwości dodania,
przez ekspertów i specjalistów, nowej treści do prowadzonego kursu. Taki materiał powinien
być również zgodny z współczesną praktyką językową. W procesie badawczym
potrzeb studentów, niezwykle ważne jest rzetelne przygotowanie pytań do ankiet. Powinny
one zawierać odniesienie do przyszłego zawodu oraz oczekiwania studentów wobec
proponowanego kursu.
Opis
Publikacja recenzowana / Peer-reviewed publication
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: