Primary, Teachers’ Professional Qualification for Teaching Maths
- Tytuł równoległy:
- Kwalifikacje zawodowe do nauczania matematyki nauczycieli wczesnej edukacji
- Data wydania
- 2016
- Wydawca
-
Oficyna Wydawnicza AFM
- Źródło
-
Państwo i Społeczeństwo 2016 (XVI), nr 2, s. 101-110.
- ISSN
-
1643-8299
- Tematy
- Edukacja; Pedagogika
- Słowa kluczowe
- nauczanie matematyki; rozwiązywanie realnych problemów; umiejętności matematyczne; teaching mathematics; teacher's qualifications
Abstrakt
Autorzy artykułu poszukują odpowiedzi na pytanie, czy w dzisiejszych czasach system
nauczania matematyki jest wystarczająco skuteczny, aby jego efektem był matematycznie
wykształcony człowiek. Autorzy postulują, by do nauczania matematyki zostały włączone
strategie rozwiązywania problemów powiązane z życiowym doświadczeniem. W artykule
pojawia się też silna sugestia, że uczniowie podczas nauczania matematyki powinni
przechodzić przez wszystkie etapy realistycznego rozwiązywania problemów, dzięki
czemu rozwiną się ich umiejętności matematyczne i powiązanie matematyki z życiem
codziennym, a jednocześnie taki sposób kształcenia matematycznego zapewni sens pojęć
matematycznych i matematycznych procedur. Autorzy uważają ponadto, że nauczyciele
umiejętności matematycznych powinni zmienić swój punkt ciężkości z rodzaju nauczania,
w którym jedynie przekazują wiedzę matematyczną na sposób nauczania, w którym
uczniowie będą mieli możliwość odkrywania i budowania swojego systemu wiedzy.
Opis
Publikacja recenzowana / Peer-reviewed publication
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: