Now showing items 1-12 of 12

  • Brikolaż przedsiębiorczy w zarządzaniu innowacjami w firmie inteligentnej i odpowiedzialnej społecznie (added: 2020-07-08) 

    Chodyński, Andrzej (Oficyna Wydawnicza AFM, 2020)
    Celem pracy jest prezentacja roli brikolażu we wspieraniu przedsiębiorczości i innowacyjności w zarządzaniu organizacją. Omówiono związki kreatywności z działaniami o charakterze brikolażu. W szczególności uwagę zwrócono ...
  • Dynamika przedsiębiorczości i zarządzania innowacjami w firmach. Odpowiedzialność – prospołeczność – ekologia – bezpieczeństwo (added: 2021-11-03) 

    Chodyński, Andrzej (Oficyna Wydawnicza AFM, 2021)
    Z wprowadzenia: "Współczesne poglądy dotyczące przedsiębiorstw akcentują ich rolę społeczną. W monografii jako punkt wyjścia przyjęto, że zarządzanie firmą służy realizacji celów przedsiębiorstwa, uwzględniając jego ...
  • Innowacyjność, konkurencyjność, jakość, wiedza i uczenie się komponentami rozwoju organizacji w zmiennym otoczeniu (added: 2022-11-23) 

    Chodyński, Andrzej; Fatuła, Dariusz; Leśniewski, Michał Adam; Lypchuk, Vasyl; Voytovych, Nataliya; Salamaga, Marcin; Predygier, Agnieszka; Myjak, Teresa; Movsum-zada, Ulvi; Dziura, Bernadetta; Chochowska, Anna; Jasiuk, Ewa; Bonarska-Treit, Alicja; Gawron, Iwona; Marcisz, Joanna; Wiśniewska, Sylwia; Wiśniewski, Kamil; Szydło, Robert; Sołtys, Anna; Dołhasz, Magdalena (Oficyna Wydawnicza AFM, 2022)
    Z wprowadzenia: "Monografia składa się z trzech części. Pierwsza z nich łączy problematykę innowacyjności i konkurencyjności z rozwojem organizacji. Literatura z zakresu zarządzania odnosi się tu do kwestii rozwoju ...
  • Kreowanie odpowiedzialnego biznesu (added: 2016-12-07) 

    Chodyński, Andrzej (Oficyna Wydawnicza AFM, 2016)
  • Organizacje pozarządowe wspierające lokalną i regionalną przedsiębiorczość (added: 2019-06-06) 

    Huczek, Marian (Oficyna Wydawnicza AFM, 2011)
    "Teoretyczne podstawy działania i rozwoju organizacji pozarządowych można przedstawić w oparciu o ekonomię, socjologię i politologię. Z perspektywy ekonomii, organizacje pozarządowe zajmują niszę między państwem a ...
  • Państwo i Społeczeństwo nr 2, 2011 : Z problematyki ekonomii i zarządzania (added: 2014-04-30) 

    Szewczyk, Ryszard; Huczek, Marian; Chodyński, Andrzej; Fatuła, Dariusz; Iwasiewicz, Andrzej; Paszek, Zbigniew; Saunders, Edmund (Oficyna Wydawnicza AFM, 2011)
    Niniejszy zeszyt „Państwa i Społeczeństwa” w całości poświęcony został problemom ekonomicznym, a także zagadnieniom rozpatrywanym w ramach szeroko pojmowanego zarządzania. Zeszyt otwiera artykuł na temat roli pieniądza ...
  • Państwo i Społeczeństwo nr 4, 2006 (added: 2014-06-24) 

    Blachnicki, Bogusław; Fałowski, Janusz; Cichoń, Paweł; Banasik, Katarzyna; Chlipała, Monika; Grygajtis, Krzysztof; Pondel, Gaweł; Kimla, Piotr; Dziadzio, Andrzej (Oficyna Wydawnicza AFM, 2006)
  • Państwo i społeczeństwo w XXI wieku. Zarządzanie i marketing w XXI wieku. (added: 2020-05-05) 

    Józsa, László; Czeglédi, Csilla; Забута, Tамара; Donkov, Deyan; Dołhasz, Magdalena; Surówka-Marszałek, Danuta; Światowiec, Justyna; Drwal, Marek; Kubacka, Dominika; Plichta, Jarosław; Westermann, Georg; Kettner, Brita; Chodyński, Andrzej; Kulwicki, Eugeniusz; Adamus, Wiktor; Gręda, Anna; Smutek, Halina; Walas-Trębacz, Jolanta; Fudaliński, Janusz; Ziarko, Janusz; Kubiak, Krzysztof; Tyrała, Paweł; Wilk-Kołodziejczyk, Dorota; Lysá, Ľudmila; Simek, Stanislav; Mikuš, Pavel; Droppa, Milan; Krawczyk, Wiktor; Płonka, Maria; Fatuła, Dariusz; Kosowski, Bogdan; Micek, Magdalena; Kowalczyk, Paulina; Nieciuński, Jakub; Belniak, Magdalena; Oliwkiewicz, Barbara (Oficyna Wydawnicza AFM, 2004)
    Słowo wstępne "Obrady w sekcji „Zarządzania i Marketingu” odbywały się pod hasłem „Zarządzanie i Marketing w XXI wieku”. Tak pojemne hasło uwarunkowane było szeroką tematyką artykułów zgłoszonych, a następnie prezentowanych ...
  • Procesy kształtowania nowoczesnej gospodarki (added: 2018-10-24) 

    Figurska, Irena; Miklós, Galo; Milenković-Kerković, Tamara; Strojny, Jacek; Banach, Maciej; Bober, Tomasz; Fila, Joanna; Zamorowska, Katarzyna; Nieciuński, Jakub; Bolonek, Ryszarda; Gabriel Woźniak, Michał; Księżyk, Marianna; Lekovic, Vlastimir; Maksimovic, Ljiljana; Rosicka, Janina; Gajewski, Andrzej; Ziarko, Janusz; Potocki, Arkadiusz; Knapik, Anna; Galata, Stanisław; Osiewalski, Jacek; Fatuła, Dariusz; Płonka, Maria; Czajkowska, Agnieszka; Micek, Magdalena; Surówka-Marszałek, Danuta; Światowiec, Justyna; Droppa, Milan; Jenčo, Michal; Lysá, Ľudmila; Piocha, Stanisław; Dyczkowska, Joanna; Venter, György; Mikul, Pavel (Oficyna Wydawnicza AFM, 2006)
    ZE WSTĘPU: Zainteresowania naukowe pracowników Wydziału Zarządzania i Marketingu Krakowskiej Szkoły Wyższej im. A.F. Modrzewskiego obejmują szerokie spektrum problemów z zakresu ekonomii i zarządzania. Przyczynia się do ...
  • Przedsiębiorczość obywatelska podstawą ekonomii społecznej (added: 2019-06-17) 

    Szopa, Bogumiła (Oficyna Wydawnicza AFM, 2007)
    Z wprowadzenia: "Termin „ekonomia społeczna” pojawił się w Polsce stosunkowo niedawno, stając się wręcz modnym. Wcześniej doszło do jego upowszechnienia w krajach Europy Zachodniej, gdzie równolegle z nim funkcjonują ...
  • Współczesne problemy w zarządzaniu organizacjami (added: 2017-09-18) 

    Adamus, Wiktor; Strzelecki, Marek; Pietruszka-Ortyl, Anna; Winkler, Renata; Galata, Stanisław; Smutek, Halina; Potocki, Arkadiusz; Łyżwa, Anna; Pietrzyk, Urszula; Gzyl, Renata; Ziarko, Janusz; Tyrańska, Małgorzata; Gardyła, Jan; Strada, Anna; Walas-Trębacz, Jolanta; Szakál, Zoltán (Oficyna Wydawnicza AFM, 2008)
    Ze wstępu: Prezentowana praca ma, podobnie ja cała nauka o zarządzaniu, charakter interdyscyplinarny. W centrum refleksji znajdują się współczesne problemy w zarządzaniu organizacjami. Sukces każdej organizacji zależy od ...
  • Zarządzanie zrównoważonym rozwojem organizacji (added: 2020-07-08) 

    Fatuła, Dariusz; Chodyński, Andrzej; Ziarko, Janusz; Oliwkiewicz, Barbara (Oficyna Wydawnicza AFM, 2020)
    Z wprowadzenia: "Zrównoważony rozwój, choć różnie definiowany, najogólniej można rozumieć jako proces względnie trwały, oparty na stabilnych i różnorodnych podstawach, przynoszący korzyści nie tylko samej organizacji i ...