Now showing items 194-213 of 559

  • Labour Law in the Face of Economic Crisis (added: 2018-07-20) 

    Świątkowski, Andrzej Marian; Wujczyk, Marcin (Oficyna Wydawnicza AFM, 2017)
    In order to cope with the economic crisis, the Polish Anti-Crisis Labour Act of 2009, temporarily relaxed the rigid labour statutes, introduced over thirty years ago by the Labour Code. The Anti-Crisis Labour Act introduced ...
  • Län - szwedzki model samorządu regionalnego (added: 2019-06-25) 

    Pankowicz, Andrzej (Oficyna Wydawnicza AFM, 2004)
    "Ogromne zróżnicowanie regionalnych systemów sprawowania władzy poprzez rozwiązania samorządowe, bądź autonomiczne stało się w Europie faktem w ostatnich dekadach XX wieku i to niezależnie od unitarnej, czy regionalnej ...
  • Leasing jako źródło finansowania przedsiębiorstwa i jego ujęcie w księgach rachunkowych (added: 2018-05-17) 

    Dębska-Rup, Anna; Rup, Przemysław (Oficyna Wydawnicza AFM, 2017)
    Leasing jest istotną formą finansowania inwestycji w przedsiębiorstwie. W Polsce gwałtowny rozwój transakcji leasingowych wystąpił po przemianach gospodarczych związanych z transformacją systemową w latach dziewięćdziesiątych, ...
  • Legal Incentives for the Franchising Investments — Serbian Case (added: 2020-02-10) 

    Milenković-Kerković, Tamara (Oficyna Wydawnicza AFM, 2013)
    The development of the franchising industry ad investments in the form of business format franchising in the country is significantly connected with the healthy commercial environment. The franchising agreements are very ...
  • Legion Arabski a Bliskowschodnia Polityka Wielkiej Brytanii w latach 1939–1956 (added: 2019-04-25) 

    Wróblewski, Bartosz (Oficyna Wydawnicza AFM, 2009)
    "Legion Arabski był specyficzną armią monarchii jordańskiej, funkcjonował od chwili jej powstania aż do 1956 r. Specyfika tej formacji polegała na tym, że łączyła w sobie dwie zupełnie sprzeczne cechy. Pierwszą było ...
  • Leibniz o państwie i gospodarce (added: 2019-06-27) 

    Rosicka, Janina (Oficyna Wydawnicza AFM, 2003)
    Ze wstępu: "Leibniz nie jest zaliczany do grona filozofów poświęcających uwagę sprawom gospodarczym. Jedynie Schumpeter w swojej History o f Economic Analysis odwołuje się do Leibniza, ale widzi w nim filozofa i matematyka. ...
  • Liberalizacja prawa pracy (added: 2019-06-26) 

    Lewandowski, Henryk (Oficyna Wydawnicza AFM, 2004)
    "I. Uwagi na temat liberalizacji prawa pracy, zawarte w niniejszym opracowaniu, dotyczyć będą polskiego prawa pracy i polskiej rzeczywistości. Oczywiście podstawą wielu refleksji i propozycji stanie się także „dorobek ...
  • Liberalny kapitalizm w kryzysie: wybrane problemy (added: 2016-07-04) 

    Księżyk, Marianna; Dziwiński, Piotr; Stankiewicz, Jakub; Wyrwicz, Marek; Michalski, Marek; Tarnawski, Marcin (Oficyna Wydawnicza AFM, 2013)
    Wychodząc więc z założenia, że konieczne jest stworzenie nowej społecznie pożądanej rzeczywistości oraz mając nadzieję, że państwa będą zdolne uwolnić się od liberalnych złudzeń, w niniejszej monografii przedstawiono ...
  • Ludność arabska w państwie żydowskim (added: 2019-05-22) 

    Bojko, Krzysztof (Oficyna Wydawnicza AFM, 2004)
    "Podobnie jak starożytne, również obecnie istniejące Państwo Izrael jest krajem zamieszkałym przez różne narodowości. Dziś obok Żydów poważną część mieszkańców Izraela stanowi ludność arabska. Wbrew twierdzeniom historyków ...
  • Management-based approach to the reform of the vocational training (added: 2018-05-17) 

    Láczay, Magdolna (Oficyna Wydawnicza AFM, 2017)
    Reaching, measuring and improving effectiveness has been the focus of many scholars and practitioners of economics since the beginnings of commodity production. Human factors were not considered so early. Some find it ...
  • Marketing (added: 2018-06-11) 

    Surówka-Marszałek, Danuta; Smutek, Halina; Rutkowski, Marek; Bober, Tomasz; Kubacka, Dominika; Rawski, Marek; Hadrian, Piotr; Plichta, Jarosław; Fudaliński, Janusz; Płonka, Maria; Szarková, Miroslava; Dołhasz, Magdalena; Hajdukiewicz, Agnieszka; Łapczyński, Mariusz; Niestrój, Jakub; Mirek, Jolanta; Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata; Węgrzyn, Ryszard (Oficyna Wydawnicza AFM, 2006)
    ZE WSTĘPU: Kolejny Zeszyt Naukowy jest zbiorem osiemnastu artykułów przygotowanych przez pracowników Wydziału Zarządzania i Marketingu. Publikacja obejmuj szeroki zakres tematyczny prezentowanych zagadnień, odnoszących się ...
  • Marketing (added: 2016-01-20) 

    Pera, Bożena; Walas-Trębacz, Jolanta; Oczkowska, Renata; Surówka-Marszałek, Danuta; Orzeł, Karolina; Dołhasz, Magdalena; Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata; Fudaliński, Janusz; Smutek, Halina (Oficyna Wydawnicza AFM, 2010)
    Artykuły zebrane w niniejszym Zeszycie dotyczą problematyki zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwach działających na rynkach krajowych i międzynarodowych. Efektywne funkcjonowanie współczesnych organizacji wymaga ...
  • Marketing (added: 2015-09-28) 

    Surówka-Marszałek, Danuta; Śmigielska, Grażyna; Seweryn, Renata; Orzeł, Karolina; Dołhasz, Magdalena; Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata; Szakál, Zoltán; Oczkowska, Renata; Bober, Tomasz; Smutek, Halina; Fudaliński, Janusz; Walas-Trębacz, Jolanta; Stobiecka, Jadwiga; Łapczyński, Mariusz; Płonka, Maria (Oficyna Wydawnicza AFM, 2009)
  • Marketing (added: 2017-09-18) 

    Surówka-Marszałek, Danuta; Śmigielska, Grażyna; Smutek, Halina; Fudaliński, Janusz; Bober, Tomasz; Walas-Trębacz, Jolanta; Stobiecka, Jadwiga; Płonka, Maria; Oczkowska, Renata; Dołhasz, Magdalena; Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata; Łapczyński, Mariusz (Oficyna Wydawnicza AFM, 2008)
    Ze wstępu: Niniejsza publikacja jest zbiorem artykułów obejmujących szeroki zakres tematyczny prezentowanych zagadnień, które odnoszą się zarówno do funkcjonowania nowoczesnych przedsiębiorstw działających m.in. w formie ...
  • Marketing (added: 2015-09-29) 

    Surówka-Marszałek, Danuta; Fudaliński, Janusz; Smutek, Halina; Walas-Trębacz, Jolanta; Płonka, Maria; Bober, Tomasz; Śmigielska, Grażyna; Plichta, Jarosław; Rawski, Marek; Liber, Janusz; Oczkowska, Renata; Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata; Dołhasz, Magdalena; Łapczyński, Mariusz (Oficyna Wydawnicza AFM, 2007)
  • Markov switching in stochastic variance. Bayesian comparison of two simple models (added: 2020-02-25) 

    Kwiatkowski, Łukasz (Oficyna Wydawnicza AFM, 2009)
    In the paper two particular Markov Switching Stochastic Volatility models (MSSV) are under consideration: one with a switching intercept in the Iog-volatility equation, and the other — with a regime-dependent autoregression ...
  • Maroko – Uprzywilejowany partner Unii Europejskiej (added: 2019-04-17) 

    Diawoł, Anna (Oficyna Wydawnicza AFM, 2011)
    z wprowadzenia: "Maroko zajmuje szczególne miejsce w polityce eurośródziemnomorskiej. Od roku 1995 aktywnie uczestniczy w Partnerstwie Eurośródziemnomorskim, od 2004 przyjęło nową formę współpracy bilateralnej z Unią ...
  • Mechanizm finansowania prezydenckich kampanii wyborczych w Stanach Zjednoczonych Ameryki (added: 2019-05-08) 

    Mucha, Bogdan (Oficyna Wydawnicza AFM, 2008)
    Uwagi wstępne: "Stanowisko prezydenta Stanów Zjednoczonych Ameryki ma unikalny charakter we współczesnym świecie, który wynika z międzynarodowej roli i znaczenia Stanów Zjednoczonych jako jedynego globalnego mocarstwa ...
  • Metodologia rachunku kosztów i wyników w controllingu (added: 2019-07-01) 

    Boczkowska, Barbara (Oficyna Wydawnicza AFM, 2002)
    "Etapem końcowym aktualnego rachunku kosztów jest analiza i ocena rzeczywiście poniesionych kosztów. Analiza kosztów ma ogromne znaczenie w ocenie działalności podmiotów gospodarczych, a wynika to z roli kosztów jako ...
  • Metody i obszary zarządzania (added: 2018-02-27) 

    Carić, Marko; Hilarowicz, Agata; Janiszewska-Poszwa, Ewa; Laskowska, Jolanta; Makowiec, Marek; Potocki, Arkadiusz; Poździoch, Stefan; Staliński, Piotr; Walas-Trębacz, Jolanta; Dołhasz, Magdalena; Konstatinova, Roumiana; Magyar, Zoltán; Oczkowska, Renata; Płonka, Maria; Surówka-Marszałek, Danuta (Oficyna Wydawnicza AFM, 2007)
    Opracowanie poświęcone jest charakterystyce i propozycji rozwiązania wybranych problemów zarządzania. Kilka tekstów dotyczy roli mediów (a także innych instrumentów) w marketingu. Ciekawe jest opracowanie oparte na pewnej ...